Dag 08 - Ett ögonblick

Jag vill ju skriva jätte speciella och bra saker på den här trettio dagars listan. Men jag gör dem ju alltid så sent, så jag orkar liksom inte. Men jag ska försöka skriva något litet kort ögonblick som jag kommer ihåg.

Jag tänkte berätta om min första dag i skolan. Närmare bestämt när jag stod vid observatoriegrillen med pappa och inte vågade gå in.

Jag kommer ihåg hur jag stod där utanför och kollade på alla som gick mot skolan. Tänkte ''shit, shit, shit!! Alla dessa går säkert i skolan.'' Var sjukt jävla nervös. Stod där ute med min pappa som sa att jag borde gå in. Att det inte skulle vara så farligt. Han frågade också om han skulle följa med in. Men såklart inte, jag ville ju inte vara tjejen vars pappa följde med första dagen! Sen tog jag mod och sa farväl till honom och klev in igenom de svåra dörrarna. Fattade noll. Var alldeles för nervös för ens förstå någonting. Men gick iallafall in i aulan. Det värsta möjliga som kunde ske (för mig) skedde. Det var nästan helt fullt. Inga ''lediga'' platser. Så jag tvingades att fråga tre tjejer om jag fick sitta brevid dem. Haha! Nu i efterhand så skulle jag ju aldrig kunna peka ut vilka det var liksom, har ingen aning om vilka det är. Sen när alla ropades upp och gick iväg och vi blev mindre och mindre. Tillslut ropades jag också upp och fick träffa (halva) min nya klass!

Fast egentligen. Detta är väl mer ett minne antar jag, inte ett ögonblick. Men skitsamma jag ville berätta det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0